Några tips som kan hjälpa dig på bättre humör

(OBS dem funkar för mig)
 
Om du har haft en dålig dag, kanske blivit ledsen för nått, din katt har spytt ner din säng eller helt enkelt du vaknade och mådde allmänt dåligt. Så är dem här tipsen din livboj för att klara av lillasysters barnkalas, familje middagen eller också bara att må bra. 

 
GÅ UT OCH SPRING!
Ett bra tips är att vara lite aktiv och gå ut och träna. Att få lite frisk luft hjälper ju också. Men man kan inte ångra ett träningspass...eller en tränings övning! Det får dig känna dig lite nöjd med dig själv och då blir man ju gladare. Det hjälper mig rensa skallen, konsentrerar mig på min aning och jag blir trött och glad på slutet av dan och jag får en god natts sömn efteråt.

GÅ OCH HANDLA!
När jag är arg och extra PMS:ig så följer jag ofta med mina föräldrar och handlar. Det gör mig glad och jag typ vet att folk är runt mig hela tiden så det är som om jg inte kan vara arg för då kämmer jag ut mig bland folk xD
Så följ med och handla och köp några kakor så blir allt lite bättre.

DINA VÄNNER!
Dina vänner är experter på att få dig att skratta och vet exakt vad dem ska göra för att få fram ett leende.
Man kan inte vara arg när man är bland folk man älskar och tycker om så mycket! Det går bara inte! 
Om dem inte är hemma är dem nog glatt med på att du slår en signal och pratar lite.
KÄNSLOR!
Jag har lätt för att gråta. Både av lycka och av sorg. Så när det går över gränsen så börjar jag gråta. Jag grät oftast ensam och när jag gråter tänker jag myyycket på allt omkring mig. Det känns bra att gråta för mig eftersom jag tänker så mycket. Men jag gillar att gråta för någon annan också, nån jag litar på och någon jag älskar. 
Det är bra att låta någon annan höra din historia och se hur du mår. Så att du inte bara går omkring ensam. Det finns många man kan prata med omkring dig. Din bästavän, pojkvän/flickvän, föräldrar, bror/syster. 
Dem är inte bara där för att skälla ut dig, ge dig mat, få dig skratta. Utan också där för att hjälpa dig och lyssna på dig. 
 
TÄNK POSITIVT!
Man måste alltid tänka att allt kommer bli bra, det kommer bli bättre, du är inte ensam och att man alltid kan ändra på det. 
Att tänka positivt hjälper dig genom mycket och om man har hjärnan med sig så är man klok nog att förstå att allt blir bra tillslut. 
Har det varit någongång du aldrig skrattat efter ett tag. Man ska inte hålla sig falsk och tro att man inte ler på riktigt. För när man ler är det p åriktigt. Det är kroppens reaktion och sätt att säga att du är glad! 
Så om du är ledsen du är bara människa och det kommer gå över.
För när man är ung är det lätt att överdriva saker. Det är det. Så om din kille är dum ochelak, LÄMNA HONOM DIREKT. Det finns miljoner-
miljarders-tusen andra människor där ute! Det finns inte bara en.
 
hörs imorgon puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0